Hildaskrypin

En i mängden

Viktigt att läsa nyheterna

Publicerad 2011-06-21 14:31:31 i Allmänt,

När jag pysslar utomhus, med veden t.ex. får Hasse vara ute och leka på tomten. Han hittar på knasiga upptåg ibland, som att sno en vedpinne och springa iväg med viftande svans. Eller så lägger han sig på valfri, strategisk plats, där han har uppsikt över området och mig. Ibland är han borta en stund och nosar runt för sig själv, för att sen komma springande till mig igen för att se om jag har några godbitar att bjuda på.

Det blir dock tråkigt efter ett tag. Det finns ju inga nyheter att läsa!

När jag då har jobbat klart med veden och hämtar kopplet, blir han alldeles till sig. Det blir gnäll, hopp, studs och lite mer gnäll, samtidigt som han rusar runt mig, varv efter varv, och petar mig i knävecken för att mana på mig. Jag är tydligen långsam ;-)

När vi sen ääntligen kommer ut i skogen är han så nöjd så! Där kan han läsa dom lokala nyheterna och läsa alla Pee-mail som skickats på traktens kontaktannons-sten :-)

Så läs nyheterna! säger Hasse. Det är viktigt med samhällsinformation :-p'

Hasse läser nyheterna


Har snott några barkbitar att tugga på


Oskyldig!


Sötaste

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela