Hildaskrypin

En i mängden

Bildbombsinlägg :-)

Publicerad 2011-05-18 14:23:40 i Allmänt,

Äntligen va?

Jag tar dom tråkiga nyheterna först, och får väl varna för en bild som en del kanske kommer tycka är äcklig/obehaglig. Katten hittade fågelboet, så mamma fågel har flytt fältet, eller blivit uppäten... Av tre ägg var detta det enda som fanns kvar.
En liten, nästan färdig, baby :-(



Nåja, om vi nu tar och skippar det tråkiga för ett tag.

Igår var jag ledig, så jag och lurvtussen tog en sväng i skogen. När vi gått en liten stund blev jag impulsiv och tyckte att vi skulle testa ett annat spår. Ett som vi inte gått förut. Det ska vara längre än det andra vi brukar gå. Sagt och gjort, vi styrde kosan mot nya äventyr! Det började bra. Vi hittade en liiten badstrand, så Hasse fick ta sig ett första dopp för detta år. Häftigt miljöombyte. Skog - och plötsligt dyker det upp en strand :-)

Bilden är tagen från stranden














Promenaden fortsatte i roliga och mysiga miljöer.





...och här insåg jag att vi inte sett några gula markeringar på träden på ett tag. Men jag tänkte att vi fortsätter följa promenadvägen då det såg ut som ett elljusspår.


Nja, sen insåg jag att vi nog var i djursholm, och där belyser man ju det mesta. Det fanns sopkorgar överallt (finns knappt några alls i Täby). Tänkte dock att det inte var lönt att vända och gå tillbaka längre, då vi gått så långt. Förr eller senare kommer man ju fram någonstans där man känner igen sig.

Det gjorde vi. I djursholm centrum... Det är en bra bit hemifrån... Inte hittar jag kortaste vägen hem därifrån heller, så vi knallade på. Sen tyckte molnen att det kändes lite tungt med allt vatten, så dom lättade lite på trycket. Eller kanske inte så lite egentligen.

Efter tre timmars promenerande, i ur och skur, med genomblöta skor, päls och kläder, blåsor under fötterna och värkande lår och vader, kom vi äntligen hem!

Inte fanns det något varmvatten heller när jag skulle ta en varmdusch för min frusna kropp...

Men, vad fan. Motion fick vi i alla fall!

Jag avslutar med en somrig bild från trädgården :-)
Ha det!

Kommentarer

Postat av: Dinah

Publicerad 2011-05-18 19:13:13

Fy fasiken vilken genomkörare!! Och inte hade du sl-kortet med dig heller. Det måste man alltid ha när man ger sig av på okända vägar.

Men Hasseman tyckte förståss att det var himmelskt med ett dopp.

Postat av: Heidi

Publicerad 2011-05-19 09:48:09

Nä jag har ju inget sl-kort alls nu när jag kör bil :-) Så jag fick ta och bita i det sura äpplet.



Hasseman tyckte det var wunderbaar att simma lite, men t.o.m. han gnällde lite ett tag, sista timmen på promenaden. Det blev väl lite kallt när vi var tvungna att stå still när dom fällde bommarna vid tågspåret... Men så fort vi rörde på oss igen var han lika glad som vanligt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela