Hildaskrypin

En i mängden

Missade ta bild...

Publicerad 2011-05-11 14:24:40 i Allmänt,

Meh... Hasse har njutit av solen och utforskat sina marker, medan jag pysslade med veden. Det såg så härligt ut med honom mitt i all grönska på tomten, att jag tänkte ta en bild och lägga upp här. Det glömde jag ju.

Jaja, skogsturen är avklarad den också och det var underbart. Hasse har gått riktigt fint i kopplet den senaste tiden och det är en fröjd. Nu använder jag flexikopplet igen och det är skönt att strosa fram i värmen med voffe. Han nosar runt lite här och där, medan jag filosoferar om viktiga ting som vilka kläder jag ska ha idag och hur jag ska sminka mig ;-)

Hasse har börjat lyssna bättre nu också så jag vågar släppa honom lös lite då och då. Visst dyker öronpropparna upp ibland, men det är inte så illa som det var förra våren.

Träningen med hundmöten har stått stilla ett tag, men vi har fortsatt träna på avstånd. Det går bättre och bättre att bryta fokus. Vi kan komma liite närmare hunden varje gång, innan jag måste sätta mig ner och hålla i honom för att hålla honom lugn. Små, små framsteg i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela