Hildaskrypin

En i mängden

Shopping

Publicerad 2011-05-20 15:10:25 i Allmänt,

Jag kunde ju inte hålla mig. Leversnittarna var slut och jag tog min lilla brumbrumbil till My One, en jättebra djuraffär! Dom har ett stort utbud av varor och jag fastnade så klart vid hyllorna med alla dessa hundsaker.

Han behövde ju visserligen en ny sele... Så en sådan plockade jag på mig, efter mycket velande fram och tillbaka om vilken jag skulle ta. Hittade en liten sax, som passar perfekt till att ansa runt ögonen och öronen på Hasse också. Sen såg jag ju en bilsele... En sådan har jag funderat på länge. Ibland är ju faktiskt bilen så fullpackad att buren inte får plats. Då är det ju skönt att kunna spänna fast vovve med bilbältet. Och en påse med leversnittar. 25 kr för 1 kg. Toppen! Det var den där sista varan, för 25 kr, jag egentligen åkte iväg för att köpa...

Fast det blev inte så dyrt ändå. 351 kr klarade jag mig på!

När jag kom hem skulle ju grejerna prövas. Storlekarna på selarna var bra. Saxen testade jag så klart också, och när jag ändå höll på, så plockade jag fram trimmern och finslipade barret på hela hunden. Fin blev han ;-) Naturligtvis testades leversnittarna av Hasse under hela denna procedur.

Sen tog vi en sväng i skogen och jag snappade med mig kameran. Nu blev det inte så många bilder, då jag fokuserade på träningen, men några vart det så klart!

Ett hundmöte klarades av galant dessutom. Jag klickade, Hasse åt leversnittar, hundarna passerade. No drama. Skönt!

Hasse i nya selen


Mina skor passade på att meddela att dom vill gå i pension. Jag måste alltså spana efter ersättare till mina trogna springare.                                                                        

Så lite blomster <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela