Hildaskrypin

En i mängden

Oh no's!

Publicerad 2011-11-17 10:16:37 i Allmänt,

Vi har så smått diskuterat hur vi ska lägga upp ordningen här hemma inför liten. Just nu är det ju mest kaos bland förråden och i garaget. Vi har helt klart varit överens om att det ska slängas saker och att det ska göras plats åt allt som ska vara kvar. Vi är t.o.m. med såpass seriösa att vi funderar på att göra en lista över vad vi har, hur många av samma sak, och var det finns. Det gäller främst bildelar... För det finns det gott om, som samlats på under åren. Överallt. Ingen har koll på hur mycket eller exakt var grejerna finns. Det har hänt ett flertal gånger att vi köpt en del till någon av bilarna, för att sen inse att vi faktiskt hade en sådan hemma redan... Suck.

Som sagt. Planer har det funnits. Länge.

Nu är det ju så enkelt att man måste börja någon gång också. Så idag, tar jag ett första steg. Idag börjar jag röja och sortera. Jag kommer ju inte får mer energi med tiden, så det är väl bara att sätta igång.

Noooooo!

Hasse ligger bekvämt i sin bur och slötittar på mitt rotande och flängande.
Om det är någon gång jag skulle vilja vara en hund, så är det nu.

Lyckliga hundskrälle.

Kommentarer

Postat av: Dinah

Publicerad 2011-11-18 10:33:29

När du röjt färdigt kan du väl komma hit och röja. Du behöver inte göra listor......... eller kanske. Det vore kul att hitta det man behöver.

Postat av: Heidi

Publicerad 2011-11-18 15:36:35

sv: Haha, om du bjuder på kaffe, fika, kanske några mackor och en soffa att kvida i när jag är klar ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela