Hildaskrypin

En i mängden

Rygginfo för gravida

Publicerad 2011-11-16 14:25:32 i Allmänt,

...var det dags för i morse. Klev upp 6.30, eftersom mötet skulle vara klo. 8.00. Eftersom min snälla man hade lovat att köra mig dit, fixade jag kaffe och tinade frukostbröd åt honom, samt dukade fram tillbehör. Han blev glatt överraskad :-) TVÅ gånger på en och samma vecka! Halleluja!

Det som slog mig på själva rygginfon var, att för att arbeta med kropp och hälsa har dom synnerligen obekväma stolar... Dom måste ju veta att det är ett gäng gravida som ska sitta där, med diverse krämpor. Där satt vi på rad, och skruvade på oss genom timmen. Det pustades och suckades en hel del. Själv tyckte jag det kändes som att ryggen skulle gå av. På självaste rygginfon, haha. En av tjejerna blev så illa däran, att hon var på väg att svimma. Så hon fick ligga på golvet med benen på en pilatesboll.

Jag var hemma igen 9.30, men hela detta obekväma äventyr, plus den tidiga uppgången, gjorde att jag var helt slut. Väl hemma böt jag till min fulaste, ändock bekvämaste, tröja och däckade i säng. Hasse snarkade sen ikapp med mig till 13. Då ville jag ändå sova mer, men vi måste ju på promenad och jag ska hinna äta också (eh, och blogga)... Så jag klev upp. Hasse sträckte på sig och viftade på svansen, medan jag yrvaket svor över att man måste ha ett arbete som stör sömnen på detta sätt ;-)

Vad sa dom om mina höfter? Inte mycket. "Kom förbi på vår konsultationstid som vi har varje mån-fre, så får vi se vad som finns att göra". Jag hade ju kunnat gå efter rygginfon, när jag ändå var där... Men nä. Jag och min trötta kropp ville sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela