Hildaskrypin

En i mängden

Bortglömd

Publicerad 2011-10-11 12:53:17 i Allmänt,

Ja bloggen alltså.
Har tänkt flertalet gånger att jag måste knåpa ner någoting, men det har inte blivit av. Jag kan ju avslöja att ni inte missat så mycket.

Kursen med Hasse är avslutad! Han skötte sig fint för det mesta, trots en löptik! Fast lite trixande blev det för att lura lillkillen. Han fick ju absolut inte känna hennes doft. Till slut gick det ju inte och då var den kursdagen körd, för han stog bara och kuttrade åt tiken.

Kursledaren fick även erfara Hasses slumpgenerator till hjärna, när vi prövade olika aktiveringsspel. Han kan fatta och göra rätt flera gånger, för att plötsligt bara göra helt fel igen och inte förstå något av vad det går ut på och bara krafsa och böka med nosen på måfå. Haha, knashunden.

Senaste veckan har blivit ovanligt lat från min sida och vi har inte gjort så mycket jag och Hasse. Mest promenader. Måste ta tag i detta igen, för Hasse älskar ju fart och fläkt!

Funderar på att testa agility, för han har en väldigt explosiv energi när det kommer till sånt. Har låtit honom balansera på nerfallna träd i skogen, använt dom som hopphinder och kört slalom mellan buskar och träd. Han blir verkligen på av dom övningarna. Extremt glad och peppad.

Sötnöten

Kommentarer

Postat av: Dessi & Teddie :)

Publicerad 2011-10-14 14:46:08

Sv: Tack så mycket :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela