Hildaskrypin

En i mängden

Lång paus

Publicerad 2012-04-17 11:04:18 i Allmänt,

Ja, nu har jag ju verkligen slarvat med bloggandet. Egentligen har jag ju faktiskt haft saker att skriva om t.o.m. men inte riktigt orkat bry mig, hehe.

Jag går numera på graviditetspenning, så jag är hemma hela dagarna. Min plan var ju att passa på att hälsa på vänner och beaknta innan bebisen kommer, men den idén fick jag skrota rätt snabbt. Min tid går åt till att förbereda för bebis ankomst och att sova. Jag är enormt trött och får snabbt ont i kroppen. En långpromenad med Hasse och jag måste sova några timmar för att orka ta mig igenom resten av dagen. Men så är det!

I övrigt så granskas vi ordentligt nu, då Bebis är lite liten. Hon beräknas väga runt 2 kg i dagsläget och dom brukar ligga på närmare 3 kg i det här skedet av graviditeten. Hon mår dock kanon där inne i magen, så jag får väl en liten knodd helt enkelt! Då räcker kläderna längre ;-)

Idag gick jag in i v. 36+0 av 40 veckor. Vi är alltså inne på slutspurten. Däremot lutar det åt att det blir kejsarsnitt, då damen inte behagar vända huvudet neråt. Rumpan har hon borrat ner i mitt bäcken så det ilar till rätt ordentligt ibland. Jag har iof bett om ett vändningsförsök, för jag vill gärna slippa ett snitt...

Idag ska vi på koll igen, och på dagens schema står koll av blodflödet i navelsträngen med ultraljud samt att dom tar ett CTG på magen (kollar så att hjärtat jobbar på normalt). Detta gör dom varje vecka på mig nu. Känns bra att dom har koll på oss. Känner mig inte orolig dock, för Fia knölar runt i magen precis som vanligt och blir sur på mig när jag försöker sova på vänster sida. Hon har huvudet där ;-)

Hasse njuter av vårvädret och har insett att våra promenader numera går i slowmotion. Däremot får han ju springa av sig hemma på gräsmattan varje dag, så han får sträcka ut benen ordentligt.
Världens finaste:


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela