Hildaskrypin

En i mängden

Mer Hasse

Publicerad 2012-04-18 16:31:30 i Allmänt,

Försöker väl kompensera för min långa paus eller något ;-)

Knallade iväg på en långpromenad (hmm, nja en timme i alla fall...) och det var riktigt mysigt. Idag blev vi t.o.m. överraskade av en stor Berner Sennen som stog och stirrade på oss när vi gick förbi. Jag hann fånga hasses uppmärksamhet precis innan han stressar upp sig så där förfärligt, så vi kunde passera smärtfritt. Hurra! Jag var så glad och stolt. Hasse kunde bibehålla sitt lugn trots att vi precis passerat hans stora skräck liksom :-)

Kontaktövningarna betalar sig också, då han söker väldigt mycket uppmärksamhet av mig under promenaderna. Att jag dessutom belönar fint koppelgående med att låta honom nosa på den där jättegoda doftfläcken, har gjort att hans beteende i kopplet förbättrats väldigt mycket. Han drar sällan i kopplet längre. Det är oftast lätt att avbryta det beteendet. Skönt! Det börjar sjunka in att han faktiskt får nosa hur länge han vill på den där fläcken, bara han inte drar.

Lite kassa bilder från promenaden:
Knasbild på Hasse, men man ser omgivningarna vi gick i idag.

"Hej matte. Vad gör du?"

Så här slakt och fint är kopplet nästan hela tiden.

Sötnosen i sin nya kortklippta frisyr. Orkade inte klippa huvudet förra gången, men idag blev det gjort! Såg däremot att det är dags att klippa kroppen igen *mutter*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela