Hildaskrypin

En i mängden

Obehaglig människa

Publicerad 2012-01-04 11:43:41 i Allmänt,

I måndags råkade jag ut för en mycket otäck människa...

Det var väl strax efter klo 20, som en man tog kontakt med mig och ville prata. Jag var på väg till firmabilen, efter att ha varit hos en pensionär. Han var väldigt närgången och ställde massor med frågor. Vad heter du? Var bor du? Vart ska du? Jag tyckte han kändes obehaglig från start, så jag svarade undvikande och sa att jag jobbar och inte har tid att småprata. Det sket han i. Han följde med ända till bilen, och stog fortfarande jättenära.

Vågade inte ta fram bilnyckeln, för det bara rusade tankar i huvudet på mig. Tänker han råna mig? Varför står han så nära mig och bilen? Låste inte upp bilen så länge han betedde sig på det här sättet.

Han ville åka med sa han då. Så klart svarade jag nej, och började snegla mot den lokala puben, och funderade på att lugnt gå dit och be om hjälp.

Sa en sista gång att jag måste jobba och att jag tänker åka nu.
"Jag kan inte släppa iväg dig", säger han då Shocked Hej, kalla kårar längs ryggen liksom... Han ville ha mitt telefonnummer och tänkte INTE släppa iväg mig innan jag gett honom det.

Då brast det bara och jag röt åt honom att jag faktiskt är gift, gravid och dessutom jobbar jag. Jag hade inte tid för hans egendomliga lek. DÅ backade han äntligen och började buga och be om ursäkt. "Hälsa familjen så hemskt mycket från mig", sa han Confused Shocked

Eftersom han nu backat en del, så låste jag upp bilen, hoppade in illa kvickt, låste dörren och körde iväg. När jag backade ut från parkeringen stog han kvar och stirrade och vinkade.

Jag ska banne mig börja ha hårspray i fickan... Detta var riktigt obehagligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela