Hildaskrypin

En i mängden

Snöjävulen är här

Publicerad 2012-01-23 12:55:54 i Allmänt,

Jupp, jag gillart inte alls, men är ändå glad att vi sluppit så länge som vi gjort.
Hasse däremot, är överlycklig och ser ut som en snögubbe efter varje promenad <3

Idag har han rullat runt och gosat med snön, lekt med den och smakat på den. Livet kan inte vara bättre, hälsar han. Sen att det kastas godisar som man ska leta rätt på, är ju helt klart en bonus som gör det hela ännu roligare ;-)

Tyvärr verkar jag ha ögonen på mig numera, efter att knäckehäxan till granne skällt ut mig för "misshandlen" av min stackars hund. Det känns inte kul när man ser två grannar stå och stirra på en när man leker med Hasse på gräsmattan. Dom bara står där. Och stirrar. Försöker man hälsa får man en fnysning. Har faktiskt inte blivit tilltalad av någon granne med hund, sedan tanten blev rabiat. Det gör ju hela hundägandet lite mindre kul. Försöker att inte bry mig så mycket, men visst känns det hemskt tråkigt. Och visst sticker det till lite i hjärtat och maggropen ibland.

Jaja. Jag försöker tänka positivt och funderar att på detta sättet kanske man slipper grannar som prompt ska släppa fram sina hundar för att hälsa jämt.

Kommentarer

Postat av: elina

Publicerad 2012-01-23 14:03:31

Blä på gaggande tanter...



Hurru, jag försöker söka jobb som schemaplanerare inom hemtjänsten. Känns det igen? ;) Deltidsjobb där också andra personaladministrativa uppgifter ingår. Det skulle rädda min vår! (liksom, plugga klart överflödet på halvtid.. ) Men jag behöver få lite insight av dig tänkte jag, eftersom du har erfarenhet av jobbet! (På gott och ont... ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela