Hildaskrypin

En i mängden

Varierat

Publicerad 2012-01-11 14:05:06 i Allmänt,

Då gick vi från gårdagens vintertendenser, till dagens klockrena vårväder. Kvittrande fåglar, solsken och leriga skogsvägar :-)

Eftersom jag känner av både ryggen och höfterna idag, så fick Hasse springa av sig sin turboenergi på tomten i en halvtimme ungefär. Jag klappade och kliade lite emellanåt, när han kom på att han inte sagt hej till matte på fleeera minuter! Slängde lite mat på gräsmattan som han fick nosa rätt på. När han tydligt visade att han rusat av sig dagens megaenergi och vände sig mot mig med frågande blick, hämtade jag kopplet och gav mig ut på en skogspromenad med honom.

Det var en fantastiskt behaglig promenad. Jag vaggade långsamt fram, medan Hasse nosade, slickade och kände på dom flesta fläckar han upptäckte. Han var kolugn och mestadels gick han med slakt koppel. Ville han nosa lite längre på något så stannade vi en stund, och sen skuttade han nöjd vidare bredvid mig. Av och till gick han lugnt och fint bredvid mig i utbyte mot en köttbullebit, eller två.

När vi sen kom hem såg han ju ut som en lortgris. Han hade halva skogen med sig hem och så hade han passat på att byta färg till lerbrun. Det blev en liten sväng i duschen alltså ;-)

Trots lite krämpor från min sida, så har detta varit en ytterst behaglig vovvedag.
Jag är supernöjd.

Kommentarer

Postat av: ELIN

Publicerad 2012-01-14 07:29:19

Hunden är nog lycklig iallaflall =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela