Hildaskrypin

En i mängden

Utflykt

Publicerad 2012-06-28 08:47:29 i Allmänt,

Igår åkte jag och Sophia till centrum och åt lunch med en kompis. Fia var lite gnällig, så jag fick plocka upp henne ur vagnen och sätta henne i knät en stund. Hon satt där så nöjd och smaskade på sina knogar, medan hon tittade på folk runtomkring oss. Sen sov hon gott i vagnen. Lite lagom med uttryck, ger en sömnig bebis :-)

Just nu väntar vi på att en barndomsvän ska komma med sin dotter. Sen är tanken att det ska bli picknick på stranden. Än så länge ser ju vädret lovande ut, och enligt nyheterna ska det vara hyfsat väder idag. Vi får hålla tummarna för att det verkligen blir så.

-------------------------------------------------------------------------

Igår tog jag ut Hasse på en springtur i skogen. Jag lyckades få Sophia att somna riktigt ordentligt i sin säng, och lämnade make och barn hemma. Det spöregnade när jag öppnade dörren och suckade lite. Men, som småbarnsförälder måste man passa på när tillfälle ges, oavsett väder, så på med varsin regnjacka och ut ändå!

I början var inte Hasse så där jätteglad över påhittet, och han parkerade under en buske och tittade ynkligt på mig. Han ville hem! Envis som matte är, så släpade jag med honom till skogen ändå. När han väl fick röra på sig och jobbade upp lite värme i kroppen ändrade han dock inställning helt och vi fick en jättetrevlig språngmarsh.

Andra halvan av promenaden fick vi dessutom sol och fågelkvitter så det slutade bra.
Det var fantastiskt med en lite rejälare paus från mammarollen och jag kom hem med nya krafter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela