Hildaskrypin

En i mängden

Äventyr,regn och trögstartat

Publicerad 2012-10-30 13:41:36 i Allmänt,

Igår var vi, som sagt, en sväng till Nacka. 
Jag hänger nämligen på ett forum, och har gjort så i massor med år. Man har följt samma människor i livet och nu är vi många som skaffat barn. Vad är då mer passande än en sthlmsbebisforumträff? 
 
Vi skulle samlas hos en av damerna, som ordnat mat och vi andra kom med fika, bröd och kameror ;-) Det tar en timme att åka enkel resa, men det gick väldigt bra. Det enda jobbiga är väl att min spejsiga, moderna barnvagn är otroligt ostabil i bussar, så det var bara att stå lutad mot den så den inte välter i kurvorna. Hur ansträngande det är, beror helt på hur galen busschauffören är. 
 
På hemresan var det en tant på tunnelbanan som tyckte att Sophias vagn var suverän att använda som stöd... Bad henne att låta bli det, då det resulterade i att jag fick hålla emot för att hon inte skulle välta den... "Jaa, men jag måste hålla i mig så jag inte ramlar!!" Fick god lust att tackla tanten själv, men man ska ju vara en god medmänniska och jag hade ingen lust att få en hel tunnelbanevagn med arga medresenärer efter mig, så jag lät bli. 
 
När vi kom hem öste regnet ner. Det var bara att kasta regnskyddet över Fia och vagnen och knalla hemåt från bussen. Fantiserade om en varm kopp choklad och mys i soffan. Fantisera går alltid bra, men har man en hund, och har varit borta flera timmar, så stannar det just där. I fantasin ;-)
 
Imorgon kommer J med sin lilla Molly. Mer bebisträff! Då hade jag ju planerat att städa här hemma, så barnen inte behöver leka med dammråttorna.Problemet är väl att den berömda latmasken har slagit rot i min ryggmärg, så det har inte blivit så mycket gjort, hehe. 
 
Jaajaa. Får väl sätta fart då *mutter*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela