Hildaskrypin

En i mängden

Liten magiker

Publicerad 2012-10-05 12:41:27 i Allmänt,

Eller så är hon bara väldigt vig min kära dootra. Hur lyckas man annars få sin skallrande ormleksak runt vaden? När man sitter fastspänd i babysittern?
 
 
Jag har gjort misstaget att skryta lite väl mycket om Sophias goda sovvanor den sista tiden. Jag har lagt extra krut vid att hon inte behöver äta under natten. Hon sover i princip från 22-06. Ja hon väcker oss naturligtvis så fort hon råkat spotta ut nappen, men i övrigt har hon varit toppen! Jag borde veta bättre.
 
När man tror att man klurat ut bebis rutiner och signaler (och dessutom skryter om det), så vänder dom uppochner på hela tillvaron. 
 
I natt väckte hon oss med sin vackra stämma. Maken klev upp och stoppade in nappen igen, men då blev hon helt hysterisk. Jag vaknade till ordentligt och stirrade förvånat. Vad nu? Får jag inte sova?? (Man glömmer väldigt fort den där tiden i början, när man på sin höjd fick två-tre timmars sömn). Tösen var hungrig! :-O
 
Det var bara att fixa iordning mat och sätta sig och mata monstret. 
 
Tack och lov somnade hon efter det. Så sömn har man ju fått ändå, omän lite upphackad. 
Nästa natt blir mycket intressant :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela