Hildaskrypin

En i mängden

Morgonstund har guld i mun

Publicerad 2012-09-28 11:17:28 i Allmänt,

Det sägs ju så i alla fall. Jag håller inte med. 
VI har tydligen ändrat sovvanor nu, så klockan 5 är det God Morgon! Visserligen lyckas jag få henne att somna om 4 gr i timmen genom att stoppa in nappen igen, men det blir ju inte så mycket sömn för en själv. Målet är att hålla henne relativt tyst till klockan 7, då M ska upp och arbeta. 
 
Jaja. lekte med henne en stund och lyckades någonstans där emellan få i mig lite frukost. Efter att bebis varit vaken och härjat i två timmar somnade hon äntligen om och jag fick mig någon timmes sömn jag också. Så vaknade sötgumman igen. 
Kom på den briljanta idén att liggamma henne i sängen. Hon myser en stund med tuttarna och jag får smygsova en stund till. Winsituation for mum! Just det...
 
Det funkade nog i fem minuter. Sen högg hon mig i tutten. Det gör ont, även om det är ett tandlöst bett. Har liksom aldrig reflekterat över hur hårt tandkött ändå är. Nu gör jag det. 
Tog fram mobilen och satte igång en app som är för barn. Hon kan flaxa med armarna och fingra på skärmen, så dyker det upp bilder på olika djur och så hör man hur dom låter (Det är då Pappa M brukar lägga till "Mamma!" lite lagom pedagogiskt när en kossa dyker upp på skärmen och säger "MUUU!"
Intresserad blev hon absolut, men det skulle ju inte fingras på skärmen inte. Nu vill man ju veta hur telefonen smakar! Dessutom måste man ju testa om mammas mobil är bra att motverka kliandet i munnen med. Babydreggel och elektronik hör inte riktigt ihop...
 
 
Inbillade mig att jag kunde roa henne en stund med mina händer, men dom har hon tuggat och dreglat så mycket på att hon kan dom utan och innan. Dvs, det blev ett illvrål av ilska när jag inte roade lilla sötnosen på ett bra sätt. Så klistra på leendet och kliv upp du mamma! 
 
Nu har vi lekt i en timmes tid och även magen har fått sig lite mat, så både bebis och mamma är rätt glada. Väntar dock ivrigt på nästa tupplur, då jag snart hostar sönder lungorna. Ska nog beställa hem lite glass av maken när han kommer hem... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela