Hildaskrypin

En i mängden

Nice!

Publicerad 2013-07-16 17:17:08 i Allmänt,

Både igår och idag har varit bra dagar.
Gårdagen spenderades i min mors sällskap. Jag packade ner Fia i bilen och åkte hem till kära mormor. Där blev det då mammas goda potatismos *drool*!

Efter att BusFia vilat upp sig efter maten åkte vi till Stinsen i Häggvik. Mycket trevligt. Jag lyckades fynda ett par byxor, ett par shorts och tre tröjor till det fantastiska priset på 300 kr! Fia fick springa runt i gallerian och busa. Jag gömde mig bakom pelarna och lekte tittut, varpå hon skrek rakt ut av förtjusning. Jag tror att dom flesta med fungerande hörsel hatade oss just då. Sen fanns det ett lekrum för barn (varför finns det inga för oss vuxna?? Fatta vad kul att få sätta sig på en gunghäst med surfplatta, eller en gunga med tillhörande ölhjälm? Hallå där företagsidé! Nu jävlar rullar pengarna snart in! *Ching, ching!!* Eller...? ) som Fia röjde loss i. Hon råkade skalla en lite äldre kille, som lite chockat tog sig på sin panna och stirrade på henne, medan hon mest undrade varför han stirrade, röck på axlarna och röjde vidare. Undrar om hon ärvt stålplattan jag har i huvudet... ;-) 

Idag kom en väninna och hennes dotter förbi. Vi åkte och shoppade lite (eller ja, jag körde runt min väninna som shoppade. Jag såg efter våra uttråkade ungar, haha. Det känns som att det räcker rätt bra med EN unge efter denna dag, hehe). Vi passade på att käka på MAX också. Så nu har vi sölat ner ett bord där och stört våra medmänniskor med två små tjejer som gormat i falsett när dom inte fått slabba med maten som dom vill. Haha, my lord vad mitt tonårsjag hade hatat framtida småbarnsmorsjag :-) 

Känns konstigt att vara hemma dock. Ingen Hasse. Men det får jag skriva om någon annan gång, för just nu vill jag försöka hålla mig munter. Har dock fått många tröstande ord, från både väntade och oväntade håll. Jag är omgiven av snälla människor i alla fall. Det känns bra.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela