Hildaskrypin

En i mängden

Städat

Publicerad 2013-07-17 19:06:39 i Allmänt,

Idag tog jag tag i det och städade ut det sista av Hasses saker. Det blev bara outhärdligt med kopplet som hängde vid dörren. Varje gång jag gått ut genom dörren har jag blivit påmind om det tråkiga. Jag kände den svaga lukten av hans mat i källaren, eller doften av självaste Hasse när jag passerade hans sovhörna med den nerslabbade filten han låg på. Jag har bara inte orkat ta bort något innan, så allt har legat orört. Som att han ska komma tillbaka när som helst. Gav M strikta order om att låta allt vara, och det har han respekterat, 
 
Idag kände jag då att det var dags, så jag har rensat bort alla filtar, handdukar, halsband, koppel, klotänger och mat. Mat och vattenskålarna är borta och jag har skurat rent golven från matfläckar som han skapat, då han tog några kulor mat i taget och lade dom på golvet innan han åt upp dom :-) Jag vill inte känna allt det tråkiga. Jag vill minnas dom bra sakerna. 
 
Jag slängde rubbet. Det mesta var så slitet att det inte är något att ge bort. 
Det som återstår är en hundbädd som är bortlovad och ett kort läderkoppel. 
 
 
 
Jag sörjer ju fortfarande, men det blir nog bättre så småningom. Har massor med bilder att titta på och den här bloggen är ju fylld till bredden med skriverier om våra dagar tillsammans. Det är jag så otroligt glad över. 
 
En dag i taget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela